Fra Annual Dealer Meeting i Los Angeles:
NYT om Modelår 2018:

Opslaget her er foreløbig info - mere kommer når vi får mere at vide.

Sporster:

Der kommer ny Sportster 1200 Custom - Der er primært tale om en kosmetisk opdatering.

Dyna:

Se Softail...

Softail:

Harley-Davidson kommer med et helt nyt stel som fremover kommer til at være fundamentet for alle modeller vi kender som Dyna og Softail. DYNA OPHØRER med at findes som separat modelserie - idet alle modeller fremover bliver markedsført som Softail. Dermed skal vi vænne os til at sige "Softail Street-Bob", "Softail Low-Rider" osv...

Det nye stel er 65% stivere end den gamle Softail ramme, 91% stivere end den gamle Dyna ramme - samtidig med at den er 15% lettere. De fleste modeller i den Nye Softail serie vil være ca 15-16 kg lettere end forgængerne.

Affjedring er helt ny - foran bruges samme teknik som blev introduceret på Touring 2017, - bagpå tilsvarende teknik men i form af EN dæmper der sidder under saddelen. Dæmperen kan justeres - på de fleste modeller på et greb der sidder på højre side af "olietanken" lige under saddelen. Skriver "olietanken" - fordi lokationen under saddelen der siden 1936 har været brugt til olietank, nu bliver brugt som teknik-rum .. Den rigtige olietank ligger lige bag gearkassen.

Motoren i den nye Softail modelserie bliver Milwaukee 8, 107 (1755 cc) OG visse modeller vil også kunne fås i 114 udgave.(1870 cc). Motorerne er lidt anderledes end M8 motorerne i Touringmodellerne idet motorerne i Softail-modellerne er 100% balanceret (Touringmotorerne er 75% balanceret)

Alle modeller er yderligere kraftigt opdateret på en lang række designelementer, - hvis vi nu selv skal sige det, så ser det meste PIV-GODT ud :-)

Ud over den vægtmæssige slankekur - er nedlægningsviklen også forbedre på dem alle, ligesom lys og instrumentering er helt nyt.

Touring:

Fremover bliver "S" modellerne "Blacked out" - altså med et MINIMIM af chrome. Vi ser også mange andre fede designelementer - som f.eks røde dele på motoren. For de der foretrækker chrome, findes tilsvarende modeller uden "S".

En anden god nyhed er at der på CVO modellerne (se herunder) kommer en opdatering så det ikke længere er nødvendigt at have ledning til headset. Der kommer et kit som passer BAGUD på alle Booombox 6,5 modeller (fra 2014 og frem) der konverterer alt hvad der ellers var gået med kabel til Bluetooth.

CVO:

Alle CVO modeller kører fremover med Milwaukee 8- 117 motor ( 1920 cc ). Bluetooth-kittet omtalt herover bliver standard. Herudover er forandringerne primært kosmetiske. Traditionelt har CVO mest været chrome og elegance - nu kan det også være sort og RÅT. I alle tilfælde har de givet den GAS på lakeringen.

115 års jubilæum:

Der kommer til at ske en HELT MASSE aktiviteter omkring jubilæet, og der kommer en masse tøj og merchandise, men visse modeller vil også komme som specielle 115 års jubilæumsmodeller. Der vil komme specielle paint-sets som ser virkeligt godt ud- men de bliver alle produceret i STÆRKT begrænsede oplag, og erfaringen viser at man skal være VIRKELIG hurtig hvis man skal blive en af de få, der får fingrene i sådan et.

Modelår 2018 ser virkeligt spændende ud. Det er nok nærmest den største opdatering af modelprogrammet nogensinde. Vi vender tilbage med mere info når den foreligger

PRISER  - Herunder:

 

Så kom priserne på de nye 2018 modeller: (Priser FRA excl leveringsomkostninger)

Street:
XG750 Street - 107.900,-
XG750A Street Rod - 126.900,-

Sportster:
XL883L Sportster Superlow - 158.900,-
XL883N Sportster Iron - 161.900,-
XL1200X Forty-Eight - 205.900,-
XL1200XAnv Forty-Eight - 226.900,-
XL1200T Superlow 1200T - 209.900,-
XL1200CX Roadster - 214.900,-

Softail:
FXBB - Street Bob - 246.900,-
FXFB - Fat Bob - 307.900,-
FXFBS - Fat Bob 114 - 342.900,-
FXLR - Low Rider - 283.900,-
FLSL - Slim - 348.900,-
FLFB - Fatboy - 385.900,-
FLFBS - Fatboy 114 - 420.900,-
FLFBSANV - Fatboy 114 Anv V - 449.900,-
FLSBSANX - Fatboy 114 Anv X - 449.900,-
FLHC - Heritage Classic - 401.900,-
FLHCS - Heritage Classic 114 - 436.900,-
FLHCSANV - Heritage Classic Anv - 465.900,-
FLDE - Deluxe - 376.900,-
FXBR - Breakout - 382.900,-
FXBRS - Breakout 114 - 417.900,-
FXBRSANX - Brekout 114 Anv - 446.900

TOURING:
FLHRC Road King Classic - 437.900,-
FLHR Road King - 437.900,-
FLHRXS Road King Special - 453.900,-
FLTRXS Road Glide Special - 507.900,-
FLHX Street Glide - 483.900,-
FLHX ANV Street Glide Anniversary - 512.900,-
FLHXS Street Glide Special - 500.900,-
FLHXS ANX Street Glide Special Anniversary - 529.900,-
FLHTK Ultra Limited - 543.900,-
FLHTKL Ultra Limited Low - 543.900,-
FLHTK ANV Ultra Limited Anniversary - 571.900,-
FLTRU Road Glide Ultra - 519.900,-
FLTRX Road Glide - 490.900

CVO:
FLHTKSE CVO Ultra Limited - 795.900,-
FLHTKSE ANV CVO Ultra Limited Anniversary - 818.900,-
FLHXSE CVO Street Glide - 740.900,-
FLTRXSE CVO Road Glide - 765.900,-

TRIKE PRISER KOMMER