Vi må se det i øjnene - Danmark er ikke velegnet til at køre motorcykel hele året. Der er forskel på hvor tykhudede danske bikere er.. De rigtigt seje kører fra 1. marts til 30.november - men der er lige en væsentlig faktor man skal være opmærksom på- SALT... Din motorcykel kan IKKE lide salt. De er ganske enkelt ikke bygget til det og VIL vise tegn på korrosion hvis salt får lov til at sidde på cyklen - selv i kort tid. Det er af den grund sædvanligvis smartest at starte sæsonen et par uger EFTER sidste saltning (check www.vintertrafik.dk) og slutte inden den første nattefrost kommer.

De fleste kører fra 1. april til 31.oktober

Når cyklen så skal stå stille i 4-5 måneder er der et par ting der er vigtige:

  1. Slut altid sæsonen med at skifte Olie. Der er masser af kondensvand og affaldsstoffer fra benzinen i motorolien - altsammen noget der ikke er det bedste at have stående længe
  2. Sørg for at sætte vedligeholdelseslader på dit batteri. Vi har hos Caps hvis du mangler (se også Tips&Triks - Batteripleje)
  3. Sørg for at der som minimum er 5 grader varmere hvor du opbevarer din cykel end udenfor. Det sikrer at der ikke også er fugtigt og minimerer derfor risiko for korrossion.
  4. HVIS der ikke er varme på hvor du opstalder din cykel - så benyt helst en beskyttende film på hele cyklen. Motorex Protect and Shine kan anbefales (Fås hos os naturligvis)
  5. Sørg for at der er RIGELIGT dæktryk - og gerne "for meget" (f.eks 50psi) på dine dæk. Dette sikrer at dækkene ikke deformerer under vinteren.
  6. Benyt dig gerne af Cap's tilbud om vinteropbevaring. Opbevaringen sker i tyverisikrede opvarmede lokaler (ca. 20 grader) og koster kr. 2.200,- for hele vinteren (det er iøvrigt en glimrende lejlighed til at få lavet service- får monteret ekstraudstyr ligesom vi også har gode tilbud på vask, polering og motortrimning. Vi afhenter gerne i hele Jylland og på alle brofaste øer - i perioden 1/11 til 28/2