Forsikringsskader

Forsikringsskader

Første råd i forbindelse med at køre Harley-Davidson (eller andre motorcykler) er at du altid sørger for at holde gummisiden nedad. Nu er der "desværre" andre på vejene så vi må se i øjnene at det KAN gå galt.... 

Vi laver selvfølgelig alle former for forsikringsskader.

Lad det være sagt med det samme, MÅLET er at din motorcykel efter reparation fremstår som inden skaden.

Processen

  • Få motorcyklen bugseret til os hvis ikke den kan køre
  • Kontakt dit forsikringsselskab og udfyld/indsend skadesanmeldelse jfr. forsikringsselskabets anvisninger
  • Vi opgør hvad VI mener der skal laves og ringer derefter til taksator.
  • Taksator enten godkender eller justerer vores opgørelse
  • Vi bestiller reservedele
  • Vi reparerer motorcyklen
  • Taksator genbesigtiger og godkender reparationen

Painted Parts

Er der skader i lakken og/eller buler, så kan løsningen meget vel være at erstatte hele delen med en ny der er malet fra fabrik. Fordelen er at cyklen bliver 100% som før. I forhold til at få malet dele hos en autolakerer, er painted parts ofte at foretrække. Der er nemlig ofte stafferinger og/eller speciallak på cyklerene som kan være meget svære eller på grænsen til umulige for en automaler at ramme 100%. Eneste problem med Painted Parts er at der er en leveringstid på 6-8 uger - hertil kommer tid til taksering og selve reparationen.

Stelskader

Er din motorcykel så skadet at stellet er blevet skævt, så udskifter vi det til et nyt. Som autoriserede forhandlere har vi mulighed for at bestille et nyt stel, magen til dit gamle med det samme stelnummer. Det er sådan set en nøje overvåget process der involverer at vi destruerer det gamle stel.. Det gøres selvfølgelig så grundigt, at det gamle stel under igen omstændigheder kan blive til motorcykel igen.

Hvem bestemmer hvad der skal laves ?

Det gør forsikringsselskabet. Det er taksator der godkender eller justerer vores opgørelse og det er ham der har det sidste ord. Det er klart at vi har indgående erfaring med hvad forsikringsselskaberne (via taksator) vil gå med til, så det er sjældent at vi behøver diskutere sagerne.

Hvor lang tid tager det ?

Det kommer meget an på skadens størrelse. Skal der laves stelskifte og/eller skaffes "painted parts" er leveringstiden fra fabrikken 6-8 uger ... Hertil kommer tid til opgørelse, taksering og selve reparationen. Mindre skader tager selvfølgelig væsentlig kortere tid - og ofte kan vi bringe motorcyklen i brugbar stand med henblik på at lave "resten" når alle dele er hjemkommet